måndag 26 juli 2010

Packning

Det är få tillfällen här på livets långa grusväg som man inser så mycket om sig själv som när man packar. Varför behöver Hannah sätta två kryss (ett när hon lagt fram föremålet som ska ner och ett när hon lagt det i väskan)? Varför tycker Tobias det är viktigt att ha med sig ett klingonlexikon men ingen deodorant? Varför blir Linnea så nervös att hon packar upp sin väska och lägger bort hälften av det hon har med sig för att sedan packa ner det hon valt bort igen och upprepa det hela fem gånger? Varför lägger Axel allting ömtåligt i botten av väskan så att det har så stor risk som möjligt att gå sönder? Man är minst sagt inte så smart.

Om tre timmar åker vi. Hur spenderar man sina sista timmar i Sverige? Man kan städa sin gamla lägenhet som Tobias. Man kan sitta och stirra på en to do list utan att uträtta något av värde som Linnea. Man kan söka lägenheter och prata i telefon som Axel. Eller diska som Hannah. Det är ju inte så bråttom när man har så bra koll som vi har.

Sista måltiden och sen drar vi. För att just du ska få känna att du också upplever massa häftiga grejer och inte alls har en urtråkig semester i gamla tråkiga Sverige, för att du ska glömma att du jobbar när solen schteker just där vi är; stay tuned.

onecannotsimplysegwayintoeurope - vi är där du vill vara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar