torsdag 29 juli 2010

Lite text

Eftersom vi har varit tre dagar i berlin kommer lite info på allt häftigt vi gjort så att anita och barbro kan bli fruktansvärt imponerade av sina coola ungar.

¤ vi har druckit java chip frappe mit sane vilket var en riktig "det är ju ändå semester"-kaffeglassüberdrink
¤ vi har sett på brandenbruger tor och fotats med fyra björnar och en indian för den löjligt låga och prisvärda summan av 50 euro
¤ varit underground på coolhetsoasen cassiopeia där vi impade på alla berlins konstnärer och musiker med vår värdsvana attityd och unospelande
¤ varit nära döden efter en smärre incident efter en middag på indisk restaurang då hannah fick en allergisk reaktion och linnea höll på att förlora alla inälvor genom träckande
¤ hängt i kreutzberg i tovas lägenhet som ligger ungefär 35 trappor upp
¤ lekt jage på judetorgsmonumentet
¤ klämt domen, unter der linden eller vad det nu heter, tv-tornet inklusive den otroliga fontänvattenshowen som var helt breathtaking
¤ Vi såg även den jättelånga kön framför ddr-museet och gick inte in
¤ letade efter en karta om berlin, som vi inte hittade
¤ vi såg paddanbåten, men åkte inte
¤ stod utanför egyptiska museet, bodemuseet, neues museet och nationalgalleriet men gick inte in

nu drar vi till prag
stay tuned

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar