lördag 7 augusti 2010
Fashionista Budapest '10
Sista dagen i Budapest har skridit långsamt fram efter flera dagars utmattande turistande och shoppande. Ölen är billig, maten, om man hittar den, är billig, vattnet kan man uppenbarligen dricka från kranen(?!), men... vad som VERKLIGEN är billigt, det är kläderna. Åh Jesus Kristus. Singdudeldej. Vi har plöjt många second handaffärer, sett och provat det mesta skulle man kunna säga. Ögnat många groteska plagg och undrat “Vem ägde detta från första början?” “Finns här ingen respekt för estetik?”. Det har sannerligen varit en lång och slitsam kamp. Mycket hunger. Vätskebrist. Stekande sol. Skavande hälar och svullna fötter, men till slut fann vi mot alla odds vad vi sökte. Guldkornen i Budapests överflöd av skräptextil. Diamanterna i klädgrottornas mörkaste skrymslen. Det bästa av det bästa och créme de la créme. Vi tackar Budapest för utbudet och lämnar staden och Ungern med en absolut känsla för mode och stil.



Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar