söndag 13 juni 2010

Ett första inlägg

Idag, söndagen den trettonde i sjätte år tjugohundratio har det inhandlats två interrailpass varav resterande två skall införskaffas på onsdag, datum - sextonde i sjätte året; tjugohundratio. Detta skall självfallet firas och detta gör vi genom ett första inlägg på resebloggen och en kort presentation av alla fyra deltagare av detta våra livs största äventyr: One can not simply segway into Europe. Vi börjar med skribenten.


Hannah
En rödhårig fröken även kallad "flaming bush", på svenska, brinnande busken.
På fritiden tycker hon om att knappa på sin största kärlek - Markus, som innan hennes flytt ifrån sin ettåriga utbildning på Kaggeholms Folkhögskola i Stockholm hade belägen på en stol intill sängen.
Hannah kämpar med ett besvär kallat "pensionärsblåsa" som till viss mån begränsar hennes frihet, men detta är inget som stoppar en brinnande vilja och en stor lust för livet.



Tobias
En i matväg kreativ gosse med finska anor. Testar gärna nya fasci-
nerande vägar inom påläggens alla konster

där konstiga kombinationer inte är något hinder.
Flyttade nyligen till Uppsala för att finna sig själv och upptäcka nyanser i sitt tidigare inrutade liv.
Tobias har dolda talanger såsom otroligt högt kasst med liten tennisboll. Han kan laga god fyllepasta och klagar inte alltför mycket när han tvingas titta på en Disneyfilm klockan fem på morgonen. En god vän och ett guldkorn i din vardag.


Linnea
Denna väldigt pålästa dam med total hängivenhet inför den kinesiska pseudovetenskapen Feng Shui har också hon intagit Uppsala tidigt i våras och planerar ingenting annat än att stanna där inom den närmsta, kanske längsta framtid.
Linnea spenderar gärna sin fritid i träning inom sporten "betapet", tycker att öl är en god dryck och Palermo ett bra hak. Vackra sommardagar lapar hon, som vilken annan soldyrkande svensk, sol i de fantastiska svenska parkerna.
En fin tös med ett gott lynne


Axel
Denna faktiskt äldsta medlem av sommarens äventyr och grupp har direkt satt sig i moders- och ansvarsposition vilket passar honom som handen i handsken. En mycket ansvarsfull ung man med längtan efter nya upptäckter.
Ett osvikligt lokalsinne och en oerhörd promenadlust bär honom ut i ett vidsträckt närområde i sitt Stockholms Bromma där han spenderat sin höst, vinter och vår. Nu bär dock vägarna mot Göteborg där framtiden är oviss men säkerligen ljus.

2 kommentarer:

  1. typ det sexigaste jag har läst. AMMMA GAAAD VI ÅKER SNART VAVAVAVAVAVAVA

    SvaraRadera
  2. säckssäääääähhh <1<2<3 eeheheheeeehe

    SvaraRadera